Адаменко Марія Вікторівна,
вихователь-методист КЗ "ДНЗ № 383",
І категорія

/Files/images/Адаменко М.jpg

Освіта:

- Харківський державний педагогічний університет ім..Г.С.Сковороди, 2004, диплом ХА № 23950065 від 14.06.2004, викладач дошкільної педагогіки і психології, вихователь дітей дошкільного віку, організатор-методист з дошкільного виховання, інструктор з фізичного виховання

- Харківський державний педагогічний університет ім..Г.С.Сковороди, 2019, диплом М 19№ 012793 від 31.01.2019, магістр, керівник підприємства, установи та організації

Стаж педагогічної роботи - 15 років
В закладі працює з 01.09.2011 року.

/Files/images/вих 1.png

Методична робота в нашому дитячому садочку – це комплексний процес, у ході якого здійснюється практичне навчання педагогічних працівників ефективним формам і методам роботи з дітьми. Методична робота з педагогічними кадрами проводиться на високому рівні, використовуються різноманітні форми роботи з вихователями з метою підвищення їх педагогічної майстерності.
Конкретними носіями всього, що мусить опанувати дитина в житті, є дорослі, які її виховують та навчають.
Д.Єльконін

Історія та сучасність професії вихователя

Вихователь - це звучить гордо, проте згідно зі світовими дослідженнями робота з дітьми є одним з найбільш складних і відповідальних занять. Причина цього криється в крихкості і ранимості дитячої психіки, формування якої частково лягає на плечі її вихователя.

Історія професії.Історія професії вихователя зародилася в Давній Греції, проте в ті часи вихованням дитини займався раб, який відводив її в школу та відносив всі необхідні речі для навчання. В інший час раб стежив за розвитком дитини, оберігав від небезпек і мимоволі формував вчинки дитини та її поведінку в цілому. Деякий час по тому справи раба продовжував домашній вихователь. У період XIX - початку XX ст. у заможних сім'ях прийнято було для виховання дітей наймати гувернерів. Ця професія була дуже популярною. Тоді гувернерами ставали хлопці і дівчата зі збіднілих аристократичних сімей, які отримали гарне виховання та освіту в різних інститутах або університетах. Після декількох десятиліть перерви ця професія знову стала популярною. Гувернерів запрошували до дітей віком понад три роки. Домашнє виховання - нелегка праця. Завдання гувернера - не просто організувати дозвілля дитини, він мав всебічно розвивати і навчати свого вихованця. Саме тому гувернер зобов'язаний був мати педагогічну освіту і досвід викладання якого-небудь предмета (репетиторства), а також бажання і готовність працювати з дітьми. Домашньому вихователеві необхідна була і наявність медичної книжки.


Професія у сучасності.Постійне спілкування з дітьми та турбота про їхнє життя - найважливіші службові функції вихователя. На безліч питань вихователь повинен зуміти дати відповідь з урахуванням віку. Від того, як правильно і наскільки швидко педагог знайде підхід до кожної дитини, зуміє організувати життя дітей в умовах дошкільної установи, залежить, чи будуть діти спокійними, ласкавими і товариськими або ж вони виростуть неспокійними, настороженими, замкнутими.Життєва позиція людини, її характер, моральні принципи і погляди закладаються в дитинстві, і саме тому висока компетентність, бездоганна освіченість і всебічний розвиток особистості самого вихователя, який супроводжує дитину в її ранні роки, набуває особливої соціальної значущості. Вся робота вихователя з дитиною орієнтована на формування не лише нової особистості, а й нового громадянина тієї чи іншої держави. В умовах дошкільної освіти виховується ставлення дитини до праці, до суспільства і до самої себе, закладаючи міцний фундамент для її подальшого розвитку.Турбота про життя дитини у дошкільній установі, дотримання режиму - прийняття їжі, сон, загартовування, прогулянки, фізичні вправи - також входять до основного обов'язку вихователя. Дітей навчають зав'язувати шнурки, користуватися ложкою, виделкою, носовою хустинкою, співати, танцювати, правильно говорити, малювати, дружити і так далі. Проте найголовніше в роботі вихователя дитячого садка - це його відповідальність за кожну дитину.Для успішного оволодіння професією людина повинна бути уважною, відповідальною, чуйною, тактовною, товариською, терплячою, виявляти схильність до роботи з дітьми. Бажано мати гарну пам'ять, увагу, розвинені комунікативні здібності. Невід’ємними є загальна культура і ерудованість, грамотна і виразна мова, добре поставлений голос, вміння управляти колективом. Також необхідні стійкість до стресових ситуацій, вмінняконтролювати свою поведінку й емоції, міцна нервова система: робота вихователя хоча й не супроводжується підвищеними фізичними навантаженнями, проте відбувається в умовах постійної психоемоційної напруги. Сучасний вихователь повинен мати знання з педагогіки, психології, основ безпеки життєдіяльності, надання першої допомоги, етики та естетики, змісту та принципів організації дошкільного виховання. Знати методики навчання і розвитку дітей, вміти організовувати їх пізнавальну діяльність.Медичними протипоказаннями для роботи є нервові і психічні захворювання, порушення функцій опорно-рухового апарату, захворювання серцево-судинної і дихальної систем, стійкі порушення зору, слуху, хронічні інфекційні, венеричні захворювання, шкідливі звички.Позитивні сторони професії безпосередньо полягають в спілкуванні з дітьми.

Що таке дитинство?Це фундамент, основа, перший досвід, що визначає взаємодію зі світом та іншими людьми. У дитинстві малята отримують щоденні уроки й роблять висновки про життя, "пишуть" сценарій свого життя.Що це означає?У дошкільників усе, перебуває в динамічному розвитку, в процесі становлення, і будь-яке втручання впливає на розвиток дитини.

Завдання методичної служби:

  • організація роботи щодо впровадження програми виховання і навчання дітей "Дитина" та програми "Впевнений старт";
  • розробка рекомендацій щодо створення предметно-ігрового середовища за всіма видами дитячої дільності;
  • узагальнення перспективного досвіду педагогів;
  • надання методичної допомоги працівникам дошкільного закладу.

Методична робота з педагогічними кадрами

/Files/images/Колектив.JPG

Мета: підвищення фахової майстерності педагогів щодо впровадження програми виховання і навчання дітей від двох до семи років "Дитина” та програми "Впевнений старт"; експериментальних навичок педагогів у процесі аналізу і самоаналізу педагогічної діяльності; сприяння росту професійної майстерності педагогів; підвищення результативності науково-методичної роботи з кадрами.

/Files/images/цапко.JPG

Стенд "Педагогічні вітражі"

/Files/images/атестація.JPG
Стенд "Атестація педагогічних працівників"

/Files/images/Цапко Л.JPG
В методичному кабінеті

Вихователь-методист організовує роботу методичного кабінету дошкільного закладу. Одним з головних завдань діяльності методичного кабінету ЗДО є організація системи методичної роботи, спрямованої на удосконалення професійної майстерності, психолого-педагогічної культури педагогічних працівників, підвищення їх кваліфікації, активізації творчого потенціалу та збагачення досвіду.

Зміст методичної роботи в закладі будується на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних планів, програм, новинок психолого-педагогічної літератури, інструктивно-методичних матеріалів з проблем організації методичної роботи, інформації про перспективний досвід, педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського.

Організація методичної роботи з педагогічними кадрами носить діагностично-прогностичний характер, базується на глибокому аналізі навчально-виховного процесу. Діагностування педагогів проводиться систематично за допомогою анкет, тестів. Вихователь-методист Адаменко М.В. постійно приділяє увагу цьому питанню. Це дозволяє вчасно коректувати і надавати методичну допомогу у розв’язанні проблемних завдань. На основі аналізу фахової майстерності вихователів планується диференційована робота з :

- педагогами-початківцями;
- досвідченими педагогами-виконавцями;
- педагогами-майстрами (творчими особистостями)./Files/images/SAM_2226.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 3838

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.