/Files/images/Гаряча лінія.png

НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧА "ГАРЯЧА" ЛІНІЯ - 116 111, ЯКА Є БЕЗКОШТОВНОЮ, АНОНІМНОЮ ТА КОНФІДЕНЦІЙНОЮ. КОНСУЛЬТУВАННЯ ПО БУДНЯМ З 12 ДО 20 ГОДИНИ ТА В СУБОТУ З 12 ДО 16 ГОДИНИ ПРОВОДЯТЬ КОМПЕТЕНТНІ У ДИТЯЧИХ ПИТАННЯХ ПСИХОЛОГИ, СОЦІАЛЬНІ ПЕДАГОГИ, СОЦІАЛЬНІ ПРАЦІВНИКИ ТА ЮРИСТИ.

/Files/images/Гончарова Вікторія Олегівна, практичний психолог.JPG

Гончарова Вікторія Олегівна, практичний психолог ЗДО

Дата народження: 13.06.1981
Освіта. Спеціальність за дипломом: вища, Харківський державний університет ім. Г.С.Сковороди, 2004 р. Спеціальність «Психологія» та здобула кваліфікацію психолога, практичного психолога у закладах освіти
Стаж роботи: 12 років
Термін роботи у цьому навчальному закладі: 12 років
Кваліфікаційна категорія, звання: спеціаліст І категорії
Тема психологічної служби закладу на 2021/2022 рік: "Формування гармонійно розвиненої особистості та удосконалення професійної компетентності педагогів".
Зміст діяльності психологічної служби закладу: організаційно - методична робота, психодіагностична робота, консультаційна робота, корекційно - розвивальна робота, просвітницька робота, науково - методична робота.
Графік роботи:

Пн-Пт: з 08.00-17.00,
перерва: з 14.00 до 15.00
години консультацій: вівторок 16.00-17.00, п’ятниця 09.00-10.00

ЩО РОБИТЬ ДИТЯЧИЙ ПСИХОЛОГ?

Психодіагностика

Мета психодіагностики - визначити об'єктивний стан людини, виділити його причини, а також оцінити рівень розвитку тих чи інших психічних процесів (пам'яті, уваги, мислення і т.д.). Ви, мабуть знаєте, що для діагностики дорослих використовують тести. Для дітей теж використовують тести, але особливі – дитячі. Психолог може попросити вашої дитини щось намалювати, пограти з ним в захоплюючу гру – а насправді ж за допомогою цих дій збере необхідні дані. Будь-який психолог володіє досить великим набором психодіагностичних засобів та методик.

Розвиваючі заняття

/Files/images/S6305516.JPG За допомогою розвиваючих психологічних ігор психолог допоможе розвинути у дитини різні необхідні навички і якості. Найчастіше розвиваючі психологічні заняття проводяться з групою дітей, тому дитина також вчиться спілкуватися з іншими дітьми, вільно почуватися в колективі.


Галереї "- Цікаві заняття з Вікторією Олегівною"

Корекційно-відновлювальна робота

За наявності у дитини серйозних емоційних або особистісних труднощів може знадобитися спеціально організована психотерапевтична робота. Це можуть бути заняття на зняття тривожності, страхів, на підвищення самооцінки, на зняття агресивних тенденцій. Дитяча психотерапія може знадобитися, якщо дитина пережила сильний стрес.

Методи, що застосовуються в дитячій психотерапії, різноманітні. Наприклад, для зовсім маленьких дітей дуже дієвим методом виявляється так звана пісочна терапія. Для дітей старшого віку дуже ефективна буває казкотерапія. Гра, малюнок, казка - всі знайомі і цікаві для дитини предмети і заняття стають в руках психолога потужним засобом допомоги.

Консультування батьків та сімейне консультування /Files/images/Вика и Люба.JPG

У психологів є така аксіома «Проблеми маленьких дітей - це проблеми батьків». І це насправді так. При уважному розгляді причини всіх дитячих труднощів перебувають у сімейних проблемах і конфліктах, неадекватності стилю виховання і т.д. Тому часто виходить так, що для вирішення проблеми дитини досить батькам самим розібратися в причинах і змінити щось у своїй поведінці, в ситуації, навколишнього дитини. Психолог на консультації допоможе вам побачити себе з боку, об'єктивно оцінити свої методи виховання. Гарний психолог ніколи не буде судити або дорікати вам за що б то не було. Він просто дасть вам у руки нові, більш ефективні інструменти виховання, розповість більше про вікові особливості малюка.

Практичний психолог в ЗДО

Впровадження практичного психолога в освітні установи почалося в 1988р., коли ставка «психолога» була введена в навчально-виховні заклади. Основною метою як дитячого психолога, який працює в дитячому садку, так і в цілому психологічної служби освіти є забезпечення психологічного здоров'я дітей. Психологічне здоров'я передбачає здоров'я психічне, в основі якого лежить повноцінний психічний розвиток дитини на всіх етапах дитинства. У відповідності з поставленою метою дитячий практичний психолог виконує наступні задачі:

1.Реалізует в роботі з дітьми можливості розвитку кожного віку,

2.Розвивати індивідуальні особливості дитини, зокрема увагу фахівця повинні залучати інтереси, здібності, схильності, почуття, захоплення, відносини дитини тощо.

Психолог взмозі створити сприятливий для розвитку дитини клімат в дитячому садку, а також надаває своєчасну психологічну допомогу, як дітям, так і їх батькам, вихователям.

Основними видами діяльності дитячого психолога є: психологічне просвітництво, психологічна профілактика, психологічне консультування, психологічна діагностика, психологічна корекція.

Під психологічним просвітництвом розуміється прилучення дорослих (вихователів, батьків) і дітей до психологічних знань. У суспільстві недостатньо поширені психологічні знання, не завжди виражена психологічна культура, що припускає інтерес до іншої людини, повага до особливостей його особистості, вміння і бажання розібратися в своїх власних відносинах, переживаннях, вчинках. У педагогічних колективах, як і сім'ях, можливі конфлікти, в основі яких - психологічна глухота дорослих людей, невміння і небажання прислухатися один до одного, зрозуміти, пробачити, поступитися і пр. Тому практичному психологу важливо підвищувати рівень психологічної культури тих людей, які працюють з дітьми. Основний сенс психологічного освіти полягає в тому, щоб знайомити вихователів, батьків з основними закономірностями й умовами сприятливого психічного розвитку дитини, популяризувати і роз'яснювати результати психологічних досліджень, формувати потребу в психологічних знаннях і бажання використовувати їх у роботі з дитиною або в інтересах розвитку власної особистості, а також досягти розуміння необхідності практичної психології та роботи психолога в дитячому саду і в інших навчально-виховних закладах. Психологічне просвітництво може проходити у вигляді лекцій, бесід, семінарів.

Психологічна профілактика - малоразработанний на сьогоднішній день вид діяльності дитячого практичного психолога. Вона спрямована на збереження, зміцнення і розвиток психологічного здоров'я дітей на всіх етапах дошкільного дитинства. На жаль, поки ця сторона діяльності практичного психолога у нас не розвинена. Але від цього її роль не зменшується. Психологічна профілактика передбачає відповідальність за дотримання в дитячому садку (і інших дитячих установах) психологічних умов, необхідних для повноцінного психологічного розвитку і формування особистості дитини на кожному віковому етапі. Також психологічна профілактика передбачає своєчасне виявлення таких особливостей дитини, які можуть привести до певних складнощів, відхилень в інтелектуальному і емоційному розвитку, в його поведінці і відносинах.

Основна складність, з якою може зустрітися психолог - це нерозуміння педагогічним колективом і батьками важливості психологічної профілактики. Подібне нерозуміння можна пояснити тим, що існує багато проблем з окремими дітьми і колективами, які необхідно терміново вирішувати і тому вихователі і батьки можуть не замислюватися про те, що може відбутися в майбутньому.

Психолог повинен намагатися прогнозувати можливість появи проблем і проводити роботу в напрямку їх попередження. У психопрофилактике ініціатива цілком виходить від психолога, в цьому виявляється творчість його як фахівця. Психолог розробляє і здійснює розвиваючі програми для дітей різного віку з урахуванням особливостей кожного вікового етапу. Він також виявляє такі психологічні особливості дитини, які можуть надалі зумовити виникнення певних складнощів або відхилень у його інтелектуальному і особистісному розвитку. Практичний психолог повинен стежити за дотриманням в дитячому садку умов, необхідних для нормального психічного розвитку та формування особистості дітей на кожному віковому етапі, а також попереджати можливі ускладнення в психічному розвитку і становленні особистості дітей у зв'язку з їх переходом на наступну вікову ступінь.

Консультативна робота в дитячому садку має принципову відмінність від тієї, яку здійснює психолог в районних чи інших консультаціях. Специфіка такого консультування полягає в тому, що воно зосереджується на вирішенні професійних проблем. У процесі консультування розглядається тільки те, що має відношення до вирішення головного завдання психологічної служби освіти - максимально сприяти психічному, особистісному розвитку кожної дитини.


Батьки часто звертаються з проблемами: як готувати дітей до школи, відсутність у дітей виражених інтересів, погана пам'ять, неорганізованість, несамостійність, агресивність, підвищена збудливість або боязкість, боязкість; іншими словами, мається на увазі всі те, що прийнято позначати словами «важка дитина».

В обов'язки дитячого психолога входить також виявлення особливостей психічного розвитку дитини, сформованості певних психологічних новоутворень, відповідності рівня розвитку дитини віковим нормативам. Тому в діяльності практичного психолога значне місце займає діагностика.

Завдання психодіагностики - дати інформацію про індивідуально-психічні особливості дітей, яка була б корисна їм самим, а також вихователям, батькам.


Успішно працює дитячого психолога відрізняють такі професійні якості як: прагнення до пізнання себе та інших, широта інтересів і незалежність поглядів, здатність емоційно притягувати до себе людей, підвищене почуття відповідальності за свої слова і дії, усвідомлення кордонів своєї компетентності.

Робота психолога в дитячому садку вимагає кваліфікації фахівця з вищою психологічною освітою, що спеціалізувалося в області психології розвитку, педагогічної психології, клінічної психології.

Звернення психолога до батьків

/Files/images/SAM_2782.JPG Напевно було б прописаною істиною вважати, що найперші педагоги, головні творці дитячої душі – батьки, близькі їй люди. Ви можете зробити для дитини, для її щастя більше, ніж будь хто.

Адже саме в сім’ї формується дитина. Скільки сімей, стільки й різних дітей, різних особистостей. Готових рецептів і моделей виховання немає. Але прислухатися до порад фахівців – педагогів, психологів, перечитувати спеціальну літературу все ж таки варто, щоб уникнути грубих помилок у вихованні.
Давайте подумаємо про це, шановні батьки! Усі ми з вами, незалежно від освіти, наставники своїх дітей. Отже, давайте зауважимо, як ми звертаємося до дітей, чи часто знаходимо для них теплі слова, чи можемо зігріти малюків ніжністю і ласкою, батьківською любов’ю? Чи часто розуміємо їхні проблеми? Адже у дітей багато проблем. Іноді одного слова достатньо для того, щоб дитина страждала або вилікувала душу. Тому не забувайте, як багато залежить від нашої поведінки у своїй сім’ї, яке оточення, мікроклімат ми створюємо навколо наших дітей. І життєва розсудливість, справедливість в першу чергу від батьків. Діти вчаться на прикладі власного життя батьків. Повірте в неповторність і унікальність вашої дитини. Адже вона – точна ваша копія. Знайдіть для своїх діток куточок у вашому батьківському серці. Зумійте не ображатися на малюків: придивіться до них.
Хай у їхній поведінці завжди відображаєтся тепло ваших сердець!

Поради батькам щодо виховання у дітей почуття власної гідності і відповідальності за свою безпеку

Використовуйте будь-яку можливість, щоб висловити дитині свою любов.
• Оцінюйте кожну самостійну справу дитини позитивно.
• Намагайтеся помітити і похвалити дитину за зміни до кращого в її поведінці, навіть якщо вона дуже незначна.
• Пам’ятайте, що при частому звернені до заохочення та похвали, ВИ сприяєте розвитку у дитини впевненості в собі.
• Намагайтеся навчити дитину, як виправити невірний вчинок.
• Висловлюйте своє ставлення до неналежної поведінки дитини ясно і недвозначно, залишаючи впевненість у вмінні дитини діяти правильно.
• Розмовляйте з дітьми в тоні поваги і співробітництва.
• Залучайте дитину в процес прийняття рішень.
• Пам’ятайте, що ВИ даєте дитині зразок правильної поведінки.
• Намагайтеся уникати порожніх погроз. Вчіть дитину прагнути до успіху, бо успіх, визнаний дорослими, є мірилом її цінності.
• Рахуйтеся з думкою дитини. Бажано, щоб дитина мала можливість виразити своє невдоволення чи навіть обурення, коли вона повинна підкоритися правилам, що їй не до смаку. Залучайте дитину до вирішення будь – яких ситуацій.
• Не допускайте рукоприкладства, криків, погроз та образливих слів – вони можуть викликати у Ваших дітей негативні емоції і неприязне ставлення до навколишнього світу.
• Намагайтеся не виражати перевагу одному з дітей.
• Не очікуйте від дитини виконання того, що вона не в змозі зробити; давайте їй посильні завдання та доручення.Шановні батьки! Пам’ятайте, що тільки любов і шанобливе ставлення до дитини сприятимуть вихованню особистості!

ТЕСТ ДЛЯ БАТЬКІВ/Files/images/вита 5.jpg
ЧИ ХОЧЕ ДИТИНА ЙТИ ДО ШКОЛИ?
Насамперед дізнайтеся, чи хоче ваша дитина йти до школи. Зверніться до неї зі словами: «Якби хтось став за тебе говорити, погодилася б чи ні з цими словами?»
1. Коли я піду до школи, у мене з’явиться багато друзів.
2. Мені цікаво, які в нас будуть уроки.
3. Думаю, що буду запрошувати на свій день народження увесь клас.
4. Мені хотілося б, щоб урок тривав довше, ніж перерва.
5. Цікаво, що в школі пропонують на сніданок?
6. Коли я піду до школи, то буду гарно вчитися.
7. Найкраще в шкільному житті – це канікули.
8. Мені здається, у школі більше цікавого, ніж у дитячому садку.
9. Мені хочеться в школу, тому що діти з мого будинку вже навчаються.
10. Якби мені дозволили, я б пішла учитися торік.Усього позитивних відповідей…Обведіть номери висловлювань, із якими ваш малюк погодиться, а потім порахуйте кількість позитивних відповідей.
Сума 1-3 бали – ваша дитина вважає, що непогано живе і без школи. У цьому випадку вам слід замислитися над причинами такої думки.
Сума 4-8 балів – так, у школу хочеться, але в основному вона мріє поки що про нові ігри і друзів.
Сума 9-10 балів – вам не варто тривожитися. Добре, якщо ваша дитина збереже таке ставлення до школи на найближчі десять-одинадцять років.
Кiлькiсть переглядiв: 2389

Коментарi

  • Іванова Я.В.

    2010-12-24 15:23:13

    Моя дитина відвідувала ДНЗ № 383, а зараз навчається у ХГ № 14. Поради практичного психолога Вікторії Олегівні дуже допомогли моєї дитині. коли вона пішла до школи. Дякую! Ви справжній помічник!...

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.